Moderniseren van onze communicatie

1 mei, 2017

Zo halverwege het verenigingsjaar is het goed om jullie een kijkje ‘in de keuken’ van het bestuur te geven. Waar zijn we eigenlijk mee bezig en wat speelt er momenteel?

We gaan een aantal dingen aanpakken. Wat? Dat komt verder op in deze blog. Eerst wil ik je even meenemen in de vragen die spelen binnen het bestuur.

Als bestuur stellen we onszelf regelmatig vragen als: hoe bereiken we onze leden zo effectief mogelijk? Hoe activeren we de leden en nemen we ze mee in veranderingen? Hoe zorgen we dat relevant blijven en nieuwe leden aan blijven trekken?

In onze communicatie en uitstraling willen we een aantal dingen veranderen en daarin hebben we reeds een aantal keuzes gemaakt. Maar van tevoren hebben natuurlijk gekeken naar wat er al is, wat er goed gaat en wat er beter kan. Gelukkig gaan er heel veel dingen goed:

  • We hebben een prachtige website die ons leven makkelijker maakt
  • De Babbelbox is een uiterst effectief communicatiekanaal
  • De interne Facebookpagina werkt ook erg goed
  • De Inside wordt van steeds hogere kwaliteit
  • We hebben (gratis) Google Advertenties
  • Facebook Adverteren blijkt uitstekend te werken voor de werving

En toch zijn we nog niet helemaal tevreden. Vandaar dus de keuze om een aantal dingen aan te pakken, zoals eerder genoemd.

De Inside is een duur en traag kanaal

Ondanks dat de Inside steeds beter wordt kost het de vereniging veel. Al met al kost het zo’n 10.000 euro. Als je er van uitgaat dat deze 350 keer wordt afgedrukt kost het 7,14 euro per view. Dat is nogal wat..

Daarnaast is de Inside in de huidige vorm een traag kanaal. Het komt voor dat een activiteit soms pas 3 maanden later in de Inside staat. Dat is natuurlijk niet meer helemaal van deze tijd.

Social Media biedt meer kansen

Sociale kanalen bieden veel mogelijkheden voor een vereniging. Het laat zien dat je actueel bent en dat je relevant bent. Er zijn veel ideeën te bedenken waarvoor we onze sociale kanalen kunnen inzetten als podium voor onze (potentiele) leden.

Daarnaast kunnen we voor minder geld een veel groter bereik creëren. Wat ook nog eens een stuk minder werk kost.

Wat is er dit seizoen al concreet anders?

De Communicatie Divisie (CODI) is gevraagd om samen met het bestuur te kijken hoe we onze communicatie kunnen moderniseren. Er is een kernteam samengesteld onder leiding van Maaike Helder. Zij hout zich in het dagelijks werk bezig met veranderprocessen. Het kernteam gaat aan de slag met de goede ideeën die er binnen de CODI zijn. Het bestuur heeft mede hierdoor besloten Maaike tot het einde van het seizoen als voorzitter van de CODI aan te stellen.

Daarnaast brengen we dit seizoen nog maar 1 Inside in plaats van 2. Hierin zoeken we de samenwerking met de CCG op om meer verbinding met dit netwerk aan te gaan.

Dit was het even voor nu. We houden je op de hoogte van verdere ontwikkelingen.

Heb je vragen of goede ideeën? Dan kun je iemand van het bestuur altijd even aanschieten voor opheldering.

 

Wil jij ook je netwerk versterken in Groningen in ongedwongen sfeer?

MAAK KENNIS MET DE JCC

Kennismaken met de JCC

Kennismaken met de JCC is heel eenvoudig. Vul onderstaand formulier in, dan nemen wij contact met je op.