23 december, 2016
De JCC heeft er een nieuwe sponsor bij!
Bij de borrel van 25 november jl. is het door Bart Joling al bekend gemaakt: Walnutt wordt de komende 3 jaar sponsor van de JCC. Daar zijn we natuurlijk erg blij mee, dus het is tijd voor een introductie.
Als je de keuze krijgt om een boek te leren of een spelletje te spelen. Wat zou je dan kiezen? In 2002 kwam het Amerikaans leger met een spel wat mensen moest overhalen om zich aan te sluiten bij het leger, ‘America’s Army’. Naast de fun zat er ook een educatief onderdeel in het spel. Dit was misschien wel het begin van serious gaming. Serious gaming heeft als doel om kennis en vaardigheden te leren door middel van een spel. Tegenwoordig wordt het veel gebruikt in verschillende toepassingsgebieden zoals in het onderwijs en de zorg.
Sinds kort zijn we een Serious Game rijker. Onze JCC’er Laura Wilpstra heeft met haar bedrijf de serious game Walnutt Quest ontwikkeld. Dit keer niet om zelf iets te leren, maar om over iemand anders te leren.
“Wij zijn Walnutt. We geloven dat assessments effectiever, sneller, voordeliger en vooral leuker kunnen. Daarom ontwikkelden we de serious game Walnutt Quest. Sollicitanten beantwoorden geen vragen, maar nemen beslissingen. Ze spelen het ontspannen op hun mobieltje, waar ze maar willen. Zo leren opdrachtgevers hun kandidaten écht kennen. Via de WalnutTalentTree zien ze hoe kandidaten scoren op eigenschappen als flexibiliteit, vindingrijkheid en besluitvaardigheid. Grote aantallen sollicitanten worden snel teruggebracht tot een kleine groep kanshebbers. En hoe leuk de game ook is – met een eekhoorn in de hoofdrol – het is serious business: gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Welkom bij Walnutt, gamechanger in assessment.” – Laura Wilpstra